چه روغنی را مصرف کنیم؟ | سلامتی خریدنی نیست!

چه روغنی را مصرف کنیم؟

چه روغنی را مصرف کنیم؟

امروزه در جامعه ما افراد بسیاری با بیماری های مختلفی دست و پنجه نرم می کنند. عامل بسیاری از این بیماری ها مصرف بی رویه روغن های خوراکی می باشد. یک نمونه از بارز‌ترین این بیماری ها، کبد چرب می‌باشد. بنابراین در اذهان عمومی این سوال زیاد مطرح می‌شود که “چه روغنی را مصرف کنیم؟

بسیاری از مردم برای در امان ماندن از این قبیل بیماری ها، به جای اینکه تحقیق درستی در زمینه چه روغنی را استفاده کنیم داشته باشند، دست به استفاده از دیگر روغن ها می زنند. بسیاری از مردم روغن هایی از قبیل روغن کنجد و یا روغن حیوانی را در برنامه غذایی خود جای می دهند. روغن های خوراکی عموما به دو صورت حیوانی و یا نباتی تهیه می شوند. روغن نباتی که از دانه گیاهان تولید می شود و به دو صورت مایع و جامد در بازار موجود هستند.

روغن حیوانی نیز از کره دام تهیه می شود که البته بزرگترها کماکان جوانان را به مصرف روغن حیوانی تشویق می کنند که البته با زندگی ماشینی و بی تحرک امروزه، مصرف این روغن ها خیلی صلاح نیست مخصوصا برای افرادی که کلسترول خون بالایی دارند. پیشنهاد و تخفیف ویژه: خرید روغن کنجد اصل

دو دسته روغن در بازار وجود دارد، دسته اول که شامل روغن های ارزان قیمت می شود مثل:

  • روغن سرخ کردنی
  • روغن پخت و پز

و دسته دیگر مانند:

  • روغن کنجد
  • روغن زیتون
  • روغن ذرت

می باشد که نسبت به دسته اول قیمت بالاتری دارند و البته از سلامت بیشتری نیز برخوردار هستند. امروزه در جامعه ما افراد بسیاری با بیماری های مختلف دست و پنجه نرم می کنند؛ که عامل بسیاری از این بیماری ها مصرف بی رویه روغن های خوراکی می باشد.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *