خواص بی نظیر روغن کنجد برای مو

روغن کنجد برای مو

روغن کنجد برای مو

مردم اغلب از روغن های گیاهی برای خواص بی نظیرشان استفاده می کنند. یکی از خواصی که میتوانند برخی روغن های گیاهی داشته باشند خواص بی نظیرشان برای تقویت مو است. روغن کنجد برای مو و یا برای درمان ریزش مو،بسیار موثر است. بر اساس طب سنتی نه تنها این روغن برای تقویت مو بسیار مفید است بلکه همچنین فواید زیادی در رابطه با سلامتی بدن در خود دارد. برای دستیابی به بهترین نتیجه برای تقویت مو باید روغن کنجد گرم را روی پوست سر خود بمالید و آن را به صورت دورانی ماساژ دهید. بعد از ماساژ سر حوله‌ ای را در آب گرم خیس نمایید، آب آن را بگیرید و موهای خود را به مدت نیم ساعت با آن بپوشانید. بعد از نیم ساعت حوله را برداشته و تا 2 الی 5 ساعت اجازه دهید روغن روی موهای شما باقی بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی معمولی بشوید. پیشنهاد ویِژه: خرید روغن کنجد

نحوه استفاده از روغن کنجد برای مو
نحوه استفاده از روغن کنجد برای تقویت مو

نحوه استفاده از روغن کنجد برای مو

  1. وجود ترکیبات بی نظیری چون منیزیم و کلسیم در روغن کنجد باعث می شود تا موهای شما سریعتر رشد نماید. در نتیجه میتوانید برای این رسیدن به این مهم روغن را به صورت خوراکی مورد استفاده قرار دهید.
  2. با توجه به قدرت بالایی که کنجد در رشد و تقویت مو دارد میتوان از آن به صورت مستقیم روی مو قرار دارد و با ماساژ دورانی پوست سر رااز خواص آن بهره مند کرد. روغن کنجد با خاصیت مرطوب کنندگی که دارد به صورت یک آبرسان عمل می کند. تخفیف ویژه برای: خرید روغن از کارخانه
  3. ماسک های مختلفی برای تقویت و رشد مو وجود دارد که کمک می کند شما بهترین نتیجه را دریافت کنید. یکی از این ماسک ها گذاشتن حنا بر سر است. شما میتوانید چند قطره روغن کنجد درون مواد ماسک حنای خود بریزید و روی سر بگذارید تا از خواص آن بهره مند شوید.
  4. میتوانید از روغن کنجد به عنوان یک آبرسان هم استفاده کنید. چند قطره از روغن کنجد روی موهای خشک میتواند آبرسانی موفق برای پوست باشد. رطوبت پوست سر از طریق روغن کنجد میتواند در تقویت مو موثر باشد.
  5. یکی دیگر از خواص روغن کنجد برای مو خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی این روغن است.روغن کنجد با داشتن این خاصت ها در جهت درمان بافت مو بسیار کارساز عمل می کند. برای اینکه از بیماریهای پوست سر رها شوید میتوانید از روغن کنجد بهره ببرید. برای نتیجه از این نوع درمان روغن کنجد را روی سر ماساژ دهید سپس با یک شامپوی معمولی موهایتان را آبکش کنید.
  6. روغن کنجد علاوه بر رشد و تقویت مو سر را از شوره پاکسازی می کند. برای اینکه بتوانید از شر این مشکل رها شوید به شما توصیه میکنیم مقداری از روغن کنجد را روی سر ریخته و با ماساژ دورانی آن را چند دقیقه بمالید بعد موها را با استفاده از یک شامپو مناسب موی خودتان شسته و سپس آبکش نمایید.
  7. یکی از مشکلاتی که ممکن است موی سر شما به آن مبتلا شود شپش کردن موی سر است. روغن کنجد برای مو با داشتن خاصیت آروماتیکی میتواند در رفع آلودگی شپش موثر عمل کند. روش کار برای نتیجه در این مورد استفاده از این روغن به صورت موضعی است. میتوان هفته ای دوبار برای نتیجه نهایی از آن استفاده کرد.
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *