آشنایی با بهترین روغن ها برای ماساژ

آشنایی با بهترین روغن ها برای ماساژ

معرفی بهترین روغن ها برای ماساژ

استفاده از روغن های مختلف علاوه بر مزیت خوارکی که برای ما دارند میتوانند برای مصارف دیگر از جمله ماساژ درمانی نیز موثر واقع شوند. در ادامه این نوشته با ما همراه شوید تا به شما چند نمونه از بهترین روغن ها برای ماساژ را عنوان نمایم. یکی از روش های قدیمی و در عین حال کاربردی امروزه گستردگی زیادی پیدا کرده است.

دامنه تاثیر این اقدام برای سلامتی زیاد است چرا که ماساژ فقط فشار و محکم گرفتن عضلات نیست؛ بلکه تحریک برخی نقاط از قسمت‌های اصلی انرژی بدن است، که با فشردن این قسمت‌ها از بدن گره های موجود که سدّ راه جریان انرژی حیاتی بدن شده اند تا حدود بسیاری برطرف شده و به حرکت راحت‌تر و روان انرژی در قسمت‌های اصلی بدن کمک می کند. پشنهاد ویژه: خرید روغن از کارخانه

مروری کوتاه بر خواص روغن ماساژ

  1. کمک به کمتر شد درد‌های موضعی
  2. کاهش استرس
  3. کمک به درمان سیاتیک و کمر درد
  4. کاهش خطر ابتلا به واریس
  5. حفظ تناسب اندام
  6. خون رسانی بهتر به ارگان های بدن
  7. رفع گرفتگی‌های عضلانی

علت استفاده از روغن برای ماساژ

استفاده از روغن های ماساژ شاید در ابتدا اینگونه به نظر برسد که صرفا برای راحتر کردن عمل ماساژ است. با استفاده از روغن دست فرد ماساژدهنده راحت‌تر برروی پوست حرکت می کند.

گرچه برای انجام عمل ماساژ لوسیون های زیادی وجود دارد اما اینگونه مواد شیمیایی هستند و ممکن است برای بدن در دراز مدت پوست بدن را دچار عارضه کنند اما استفاده از روغن های طبیعی نتنها بدون عارضه هستند بلکه برای مراقبت از پوست بدن شما بسیار مفید عمل می کنند.

اگر شما به عنوان کسی هستید که زیاد از ماساژ استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم که از روغن های گیاهی استفاده کنید که کاملا طبیعی و بدون عارضه هستند.

در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا به شما چند نمونه از روغن های مناسب با ماساژ را معرفی کنیم.

ویژگی بهترین روغن ها برای ماساژ

  1. روغن باید متراکم و دارای غلظت باشد.
  2. روغن مناسبی است که به صورت خالص و از عصاره گیاهان باشد.
  3. باید قدرت چسبندگی بالایی نداشته باشد تا مانع حرکت راحت دست نشود.
  4. روغن ماساژ نباید به راحتی جذب پوست شود.
  5. قدرت مرطوب کنندگی بالایی داشته باشد.
  6. نباید برای بدن ایجاد حساسیت کند.
  7. عدم استفاده از روغن های که بوی نامطبوعی دارند.
بهترین روغن ها برای ماساژ
انواع روغن مناسب برای ماساژ بدن

انواع روغن مناسب برای ماساژ

روغن نارگیل

روغن نارگیل از جمله روغن های خوراکی و مفید برای سلامتی پوست است. این نوع روغن علاوه بر داشتن بوی مطبوع قدرت بالایی مرطوب کنندگی برای پوست دارد و اثرات مثبت آن مدت ها برای پوست باقی می ماند. داشتن ویتامین ای و خاصیت آنتی اکسیدانی روغن نارگیل با جلوگیری از چین و چروک شدن پوست باعث می شود پوست سالم تری داشته باشید.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یکی از بهترین روغن ها برای ماساژ محسوب می شود. این روغن علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی به عنوان یک اسکراب کننده طبیعی محسوب می شود. این روغن با قدرت جذب مناسب میتواند پوست را پاکسازی کند و از طرفی انجام عمل ماساژ را راحتر کند. از روغن بادام شیرین برای ماساژ بدن نوازد هم میتوان با خیالت راحت استفاده کرد.

روغن آفتابگردان

یکی دیگر از بهترین روغن ها برای ماساژ و خوراکی، روغن افتابگردان است. این روغن حاوی مقادیر زیادی از لینولئیک اسید است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و مانع از خشکی پوست بدن میشود. ماساژ بدن با روغن آفتابگردان اصل مانع از پیری و چروک زودرس می‌شود. همچنین روغن آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب ضروری می‌باشد که به بازسازی سلول های مرده کمک کرده، و باعث جوان سازی پوست می گردد.

تخفیف و پیشنهاد ویژه: خرید روغن آفتابگردان

روغن هسته‌ی انگور

روغن هسته انگور از روغن های بومی مناطق هاوایی است که به دلیل خواص بی نظیری که برای سلامتی پوست دارد جهت ماساژ دادن بسیار توصیه می شود. این روغن به دلیل نداشتن بوی خاصی شما را هنگام ماساژ با آن اذیت نمی کند. از سمتی دادن رطوبت مناسب به پوست یک آبرسان قوی برای پوست محسوب می شود.

در کنار روغن های که در بالا برای انجام ماساژ ارائه شد میتوان موارد دیگری را هم به عنوان بهترین روغن برای ماساژ مطرح کرد اما این چند مورد ازموارد بسیار پر طرفدار در عمل ماساژ محسوب می شوند.

با این وجود باید به این نکته توجه داشته باشید که پوست انسان یکی از مهمترین قسمت های بدن محسوب می شود با انتخاب یک روغن مناسب برای ماساژ علاوه بر بهره بردن از خواص بی نظیر آن ماساژ بی نظیری را تجربه کنید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *