چرا باید روغن سویا بخریم ؟😏

روغن کنجد و دانه‌های کنجد

سویا چیست و از کجا آمده است ؟

بسیاری از گیاه‌شناسان معتقدند که خواستگاه گیاه سویا از چین می‌باشد و برای اولین بار حدود 7000 سال قبل از میلاد در کشور چین کشت شده است و یک محصول باستانی به شمار میرود.این گیاه هزاران سال در چین،ژاپن و کره به عنوان یک ماده غذایی و از اجزا اصلی تشکیل دهنده دارو‌ها به شمار میرفته است. در سال 1804 گیاه سویا وارد کشور آمریکا و در اواسط قرن بیستم در جنوب و میانه غربی اهمیت ویژه‌ای یافت.امروزه برزیل و آرژانتین نیز تولید کننده اصلی آن هستند.چرا باید روغن سویا بخریم ؟😏گیاه سویا

سویا یکی از غنی‌ترین و ارزان‌ترین منابع پروتئین جهان و جزء اصلی در رژیم مردم و حیوانات در مناطق بیشمار جهان است.این دانه حاوی 17 درصد روغن و 63 درصد وعده غذایی که 50 درصد آن پروتئین است می‌باشد.از انجا که سویا فاقد نشاسته است منبع بسیار خوب پروتئین برای دیابتی‌ها نیز می‌باشد.

روغن سویا چیست؟

روغن سویا یک روغن نباتی است که از دانه‌های گیاه سویا استخراج می‌شود،بین سال‌های 2018 و 2019 حدود 62 میلیون تن روغن سویا در سرتاسر جهان تولید شده و آن را به یکی از رایج‌ترین روغن‌های آشپزی موجود،تبدیل کرده است. علاوه بر این تنوع بالای روغن سوسا و همچنین نقطه دود بالای آن باعث می‌شود در انواع روش‌های پخت و پز از جمله سرخ کردن و پخت‌ و تهیه انواع سالاد گزینه مناسبی برای طبخ پیش‌روی شما قرار داشته باشد.چرا باید روغن سویا بخریم ؟😏

فواید و مزایای روغن سویا در چیست ؟

1-نقطه دود بالا

نقطه دود دمایی است که در آن چربی‌ها شروع به تجزیه و اکسیداسیون می‌کنند،این منجر به تشکیل ترکیبات مضر و بیماری‌زا به نام رادیکال‌های آزاد می‌شود که می‌تواند باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن شود.

روغن سویا دارای دود نسبتا بالایی در حدود 230 درجه سانتی‌گراد است.برای مثال روغن زیتون تصفیه نشده دارای نقطه دود حدود 191 درجه سانتی‌گراد و روغن کانولا حدود دارای نقطه دود 220 درجه سانتی‌گراد ‌می‌باشند. این باعث می‌شود روغن سویا برای روش‌های پخت و پز با حرارت بالا مانند برشته کردن،پخت،سرخ کردن و سس کردن گزینه مناسبی باشد زیرا به راحتی دربرابر دمای بالا مقاومت می‌کند.

نقطه دود روغن

 

2-دوستدار قلب شما

روغن سویا عمدتا از اسید‌‌های چرب اشباع نشده تشکیل شده است که یک نوع چربی سالم برای قلب است و با چندین فایده برای قلب همراه است،برای مثال مطالعات نشان می‌دهند که تعویض چربی‌های اشباع شده با چربی‌های اشباع نشده در رژیم غذایی میتواند خطر انواع بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.علاوه بر این،روغن سویا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که می‌تواند به کاهش التهاب و محافظت در برابر بیماری‌های قلبی کمک کند.

3- ویتامین‌های مفید برای استخوان

حدود یک قاشق غذاخوری روغن سویا 25 میکروگرم ویتامین kرا شامل میشود که حدود 20 درصد نیاز روزانه را تامین می‌کند.در حالی که شاید ویتامین   k به دلیل تاثیر آن برلخته شدن خون مشهود است اما در تنظیم متابولیسم استخوان نیز نقش اساسی دارد.

4- مفید برای سلامت و شفافیت پوست

روغن سویا اغلب در لیست مواد تشکیل دهنده‌ی سرم‌های مراقبت از پوست،ژل‌ها و لوسیون‌ها مشاهده می‌شود زیر این روغن میتواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند. همچنین مطالعات نشان می‌دهد روغن سویا  سرشار از ویتامین E می‌باشد که میتواند سلامت پوست را تضمین و به درمان برخی از شرایط پوستی مانند آکنه و جوش صورت کمک کند.چرا باید روغن سویا بخریم ؟😏

نحوه سفارش و خرید روغن سویا 

امروزه خرید اقلام به شکل اینترنتی راحت و سهولت خرید را بیشتر از گذشته کرده است. یکی از اجناسی که در فروشگاه رومیانی میتوانید تنها با چند دقیقه زمان گذاشتن به آسانی تهیه کنید روغن سویا میباشد . بدیهی است که با خرید اینترنتی انواع مواد غذایی میتوانید قیمت آنرا به حداقل برسانید و با ارسال رایگان آن را تحویل بگیرید.

 

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *