ماکارونی با آرد سمولینا؛ از ایتالیا تا سفره های ایرانی

ماکارونی با آرد سمولینا

ماکارونی با آرد سمولینا یک کربوهیدرات غنی در سبد غذایی

ماکارونی با آرد سمولینا در سبد غذایی به دلیل اینکه از غلات تشکیل شده است در هرم غذایی نقش به سزای دارد. این محصول غنی  به عنوان یک گزینه سلامتی در سراسر جهان محسوب می‌شود  لذا سهم بالایی در تأمین انرژی روزانه مصرف‌کننده دارد. به‌طورکلی غلات یکی از مهم‌ترین تأمین‌کننده‌های غذایی در سرتاسر جهان هستند و ۵0% کالری موردنیاز افراد را در طول روز بر طرف می‌کنند. خرید ماکارونی

ارزش غذایی ماکارونی با آرد سمولینا

ماکارونی به دلیل خواص فوق‌العاده‌ای که دارد از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.  ماکارونی به دلیل داشتن آهن و روی می‌تواند برای کسانی که کم‌خون هستند، مفید واقع شود ماکارونی‌ها معمولاً سرشار از ویتامین‌های گروه B است که در سلامت روح روان مؤثرند.

ارزش تغذیه‌ای ماکارونی بیشتر وابسته به آردی است که در تهیه آن مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ماکارونی املاحی مانند روی، کلسیم و فسفر نیز وجود دارد.

نکاتی که باید در استفاده از ماکارونی با آرد سمولینا بدانید

سعی کنید از ماکارونی‌های غنی‌شده با ویتامین‌ها و ماکارونی‌های قهوه‌ای که حاوی سبوس بیشتر هستند را برای مصرف تهیه فرمایید.

به نوع آردی که ماکارونی از آن تهیه می شود نیز دقت کنید. به‌طور مثال در برخی بازارها ماکارونی از آرد حبوبات ساخته می‌شود که حاوی مقدار بالای کربوهیدرات مقاوم است که جذب آن بسیار کمتر از سایر ماکارونی‌ها است.

مصرف ماکارونی سبب افزایش سطح هورمون سروتونین است که برای افزایش آرامش مفید می‌باشد  اما دقت کنید که مبادا در پرخوری‌های عصبی به مصرف ماکارونی روی بیاورید، زیرا از غذاهای پرکالری است و منجر به افزایش وزن می شود.

توجه داشته باشید که ماکارونی با الیاف بالایی که دارد می‌تواند از اشتهای کاذب و بالا جلوگیری کند و به راحتی برای رژیم چاقی مورداستفاده قرار بگیرد.

ماکارونی دارای کالری زیادی است در نتیجه هنگام پخت از روغن کمتری استفاده کنید تا کالری ان را بیشتر نکنید و مشکلات گوارشی برای شما به وجود نیاید.

هر لیوان ماکارونی حاوی 40 گرم کربوهیدرات است که مشکلی برای بدن ایجاد نخواهد کرد.

ماکارونی با آرد سمولینا:

ماکارونی با آرد سمولینا یکی از محصولات جذاب است که ذهن هر شنونده ای را می تواند به سوی خود بکشاندبهتر است برای افزایش فرایند تبدیل کربوهیدرات به انرژی (افزایش سوخت) از ماکارونی‌های غنی‌شده با ویتامین B استفاده کنید.

ماکارونی‌های غنی‌شده با آهن برای مصرف مفیدتر هستند.

معرفی آرد سیمولینا

ماکارونی با آرد سمولینا یک ترکیب فوق‌العاده برای رژیم‌های غذایی است . سمولینا حاصل آسیابانی گندم سختی به نام دوروم (جنس Triticum و گونه Durum ) و تنها ماده شناخته شده به عنوان ترکیب اصلی و مناسب محصولات خمیری در دنیا محسوب می‌شود. گندم دوروم از نظر ارزش‌های تغذیه‌ای از سایر گونه‌های گندم بالاتر است. به عنوان مثال از میزان پروتئین بالاتر، محتوای طبیعی رنگ‌دانه  که آنتی‌اکسیدانی ضد سرطان می‌باشد این نوع ماکارونی به دلیل داشتن آرد سمولینا از انواع املاح و ویتامین ها برخوردار است. گرچه که خیلی‌ها معتقدند در رژیم‌های مختلف غذایی باید غلات حذف شوند اما وجود ماکارونی به عنوان یکی از غلات پر انرژی باید هرزگانی مورداستفاده قرا بگیرد.

خواص ماکارونی با  آرد سیمولینا

1- کمک به کاهش وزن

وجود ترکیبات پروتئین و فیبر در سمولینا باعث ایجاد سیری کاذب می شود و از پرخوری جلوگیری می کند.

2- کمک به سلامت قلب

فیبر موجود در ماکارونی با آرد سمولینا منجر به کاهش کلسترول بد خون ، کاهش فشار خون و التهابات کلی بدن مشود که سلامتی قلب را تضمین می کند.

3- کنترل قند خون

منیزیم و فیبر موجود در سمولینا به راحتی قند خون را کنترل می کند.

4- منبع خوب آهن

آهن به عنوان یک ماده ضروری در بدن نقش مهمی در عملکرد درست بدن دارد سمولینیا یک منبع غنی اهن است که به راحتی با مصرف ان میتوان کم خونی ناشی از فقر خون را برطرف کرد .

5- کمک به سلامت سیستم گوارش

ماکارونی با آرد سمولینا به دلیل داشتن فیبر کافی در بهبود وضعیت هضم غذاها بسیار موثر است.

برای خرید ماکارونی در برندهای مختلف موجود در بازار می‌توانید با مراجعه به سایت پخش مواد غذایی رومیانی خریدی مطمئن داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر و ارتباط با کارشناسان ما با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

                                                                                   09907600039

                                                                                   02155633806

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *