تغذیه سالم با روغن زیتون

روغن زیتون

معرفی و خرید روغن زیتون

روغن زیتون از میوه درخت زیتون که بیشتر در مناطق اروپایی رشد می‌کند به دست می‌آید این درخت ابتدا در نواحی مدیترانه‌ای و بعدها در دیگر مناطق دنیا پرورش یافت. این . این درخت نخستین بار در کرانه‌های دریای مدیترانه پرورش یافت. روغن‌زیتون را با فشردن میوه زیتون به دست می‌آورند که دارای مقدار زیادی چربی سیر نشده است.

روغن‌زیتون از طریق خرد کردن کامل زیتون و جدا کردن روغن به وسیلهٔ روش‌های مکانیکی یا شیمیایی به دست می‌آید. این روغن در آشپزی، تولید لوازم آرایش، تولید دارو و صابون کاربردهای زیادی دارد. مصرف این محصول از گذشته مرسوم بوده است و بیشتر استفاده از آن در مناطق مدیترانه‌ای بوده است.

انواع روغن ‌زیتون

روغن بکر

به روغنی گفته می‌شود که تنها توسط فرایندهای فیزیکی استخراج شده و هیچ نوع فرایند شیمیایی روی آن انجام نشده است.

روغن تصفیه شده

این روغن با استفاده از فرایندهای شیمیایی تصفیه شده و مقدار اسید چرب آزاد آن به میزان قابل‌توجهی کاهش‌یافته است.

روغن تفاله زیتون Olive pomace oil

این روغن با استفاده از استخراج حلالی روغن موجود در گوشت میوه زیتون به‌ وسیله هگزان حاصل می‌شود.

خواص فوق العاده روغن زیتون

1- درمان و رفع موخوره

موخوره مو بیشتر به خاطر خشکی مو به وجود می‌آید خاصیت نرم کنندگی موی توسط روغن‌زیتون از خشکی مو جلوگیری می‌کند و به مرور نیز باعث بهبود سلامت موهای سر می‌شود.مشاهده سایرمحصولات روغن

2- درمان ریزش مو

یکی از عوامل اصلی ریزش مو وجود هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون است استفاده منظم از این نوع روغن به دلیل خاصیت ابرسازی که دارد از ریزش موی سر جلوگیری خواهد کرد.

3- تقویت موی سر

روغن‌زیتون که منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها است این ماده آسیب‌های ناشی از مواد شیمیایی و همچنین رادیکال‌های آزاد را به طرز چشم‌گیری کم می‌کند و پس از مدتی موجب تقویت پیاز مو و همچنین تقویت موی سر می‌شود.

4- درمان آفتاب‌سوختگی

آنتی اکسیدان موجود در روغن‌زیتون  می‌تواند به‌صورت یک ضد آفتاب قوی عمل کند و همچنین از پوسته پوسته شدن پوست ناشی از آفتاب‌سوختگی نیز جلوگیری نماید.

5- رفع چین و چروک زیر چشم

چین و چروک زیر چشم تأثیر خیلی زیادی در بالا بردن سن و پیری صورت دارد چرا که لطیف ترین، حساس نازک‌ترین قسمت پوست، زیر چشم و پلک ها می‌باشد که البته روغن‌زیتون به دلیل دارا بودن منبعی غنی از ویتامین E و انواع آنتی اکسیدان ها با آبرسانی به پوست صورت خشکی پوست را از بین برده و باعث رفع چین و چروک زیر چشم می‌شود.

6- درمان  سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم به راحتی از طریق ویتامین ای موجود در روغن‌زیتون بر طرف می‌شود.

برای تهیه و خرید روغن‌زیتون با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت می‌توانید به سایت فروشگاهی رومیانی مراجعه فرمایید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *