روغن جامد 5 کیلویی

روغن جامد 5 کیلویی

دانستنی‌های روغن جامد 5 کیلویی

روغن جامد 5 کیلویی یکی از روغن‌های خوراکی است که در سبد غذایی هر خانواده‌ای وجود دارد این روغن در دمای بالا تبدیل به مایع می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید روغن جامد

انواع روغن‌های خوراکی

همان‌طور که می‌دانید روغن‌های موجود در بازار به سه صورت جامد، مایع و نیمه جامد موجود هستند روغن‌های جامد به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع‌شده در فضای اتاق حالت مایع ندارند لذا به آن‌ها جامد میگویند. روغن‌های مایع هم که همان‌طور که از نامشان پیداست در دمای محیط به‌صورت مایع هستند این نوع روغن به دلیل داشتن تعداد زیادی پیوند دوگانه و اسیدهای چرب غیراشباع تا حدودی ناپایدار بوده و در برابر نور، رطوبت و حرارت دارای مقاومت کمی هستند. از این رو متخصصان صنایع غذایی با تهیه روغن جامد این مسئله رو بر طرف کردند. در فرآیند تولید روغن‌های جامد، پیوندهای دوگانه از بین رفته و روغن به شکل جامد به خود می‌گیرد. این فرآیند تبدیل روغن به جامد را هیدروژناسیون میگویند. در نتیجه با این اقدام  روغن‌ها مقاومت بالاتری در برابر حرارت و نور دارند و پایدارتر می‌شوند.

روغن‌های نیمه جامد در واقع ترکیبی از روغن‌های جامد و مایع هستند که در دمای پایین، بخشی از آن‌ جامد و در دمای بالا بخشی به مایع تبدیل می‌شود، این روغن‌ها میزان درصد‌ چربی کمتری نسبت به روغن‌های جامد دارند.

مزایای استفاده از روغن جامد 5 کیلویی

  • مناسب برای مصرف روزانه
  • به‌راحتی با اکسیژن هوا ترکیب نمی‌شوند و ماندگاری دارند
  • عطر و طعم دلپذیری به غذای شما می‌دهند
  • در برابر نور و حرارت مقاومت بالای دارند
  • نقطه دود بالای داشته و سلامتی را به خطر نمی‌اندازند
  • علاوه بر مصارف سرخ‌کردنی و پخت‌وپز در شیرینی‌پزی‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرند

استفاده از روغن جامد 5 کیلویی جامد در شیرینی فروشی‌ها

به‌طورکلی در بعضی از صنایع، برای طبخ و تهیه برخی شیرینی‌ها، کیک‌ها، کلوچه و… لازم است تا از این روغن استفاده شود. چراکه این روغن موجب ایجاد بافتی سبک، ترد در شیرینی می‌شود. این روغن لابه‌لای خمیر به آهستگی آب‌شده و طعمی خوش و دل‌چسب ایجاد می‌کند، همچنین رمز عطر فوق‌العاده و طعم مطلوب برنج‌های ایرانی استفاده از این نوع روغن می‌باشد.

آیا روغن جامد 5 کیلویی برای سلامتی ضرر دارد؟

پرداختن به این مسئله که آیا مصرف روغن جامد برای سلامتی ضرر دارد یا خیر امری مهم به نظر می‌رسد. با توجه به اطلاعاتی که ما داریم مرتب از مضرات این محصول به ما یادآوری شده است در صورتی که اگر محصول برای بدن ضرر داشته باشد اصلاً مجوز تولید نمی‌گیرد. امروزه تولید روغن‌های جامد با روند متفاوتی نسبت به گذشته انجام می‌شود. روغن‌های جامد با داشتن مقاومت بالا در برابر حرارت و بافتی مقاوم توانسته‌اند از مضرات خود کم کنند و جایگاه مناسبی را در سبد غذایی خانوار به دست آورند. برای تهیه روغن جامد 5 کیلویی می‌توانید به سایت فروشگاهی پخش رومیانی مراجعه فرمایید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *