چگونگی جلوگیری از کپک زدن مربای آلبالو

جلوگیری از کپک زدن مربای آلبالو

روش های جلوگیری از کپک زدن مربای آلبالو

برای جلوگیری ازکپک زدن مربای آلبالو  که یکی از دغدغه های است که هر کدبانویی ایرانی با آن مواجه می شود. مربا در انواع مختلفی برای سرو در وعده صبحانه پخت می شوند و در سفره ایرانی ها به عنوان یک ماده غذایی بسیار پر طرفدار و شناخته شده به مصرف می رسد. از معروف ترین مرباهای پر طرفدار میتوان به مربای آلبالو اشاره کرد. در کنار این مربا میتوان مرباهایی چون هویج، مربای به با عسل، مربای آلبالو، مربای توت فرنگی و … را بر شمرد. این مرباها به راحتی در منزل قابل پخت هستند.
آلبالو از جمله میوه های است که در تهیه مربا زیاد مورد استفاد قرار می گیرد مرباهایی که از میوه های ابدار استفاده می شود زوتر از بقیه به دلایل مختلف کپک می زند. با این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن اشاره به دلایل کپک زدن این محصول به شما راهکارهای ارایه دهیم تا از کپک زدن مربای آلبالوی خود جلو گیری کنید. خرید مربای آلبالو.

نکاتی که باید رعایت کنید تا از کپک زدن مربای آلبالو جلوگیری نمایید

1-وجود آب اضافی هنگام پخت مربا اگر به خوبی در طی حررات بخار نشود و در مربا باقی بماند منجر به کپک زدن آن در درازمدت خواهد شد. در نتیجه اگر مربای شما رقیق شد حتما مجدد آن را دوباره روی حرارت قرار دهید بعد از اینکه احساس کردید غلیظ شد و قوام آمد از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.
2-برای تهیه مربای حتما از میوه های تازه و بدون لک و کرم زدگی استفاده کنید چرا که میوه تازه چیده شده در جلوگیری از کپک زدن بسیار موثر است.
3-بعد از اینکه مربای شما پخت و به غلظت کافی رسید حتما مربا را تا 24 ساعت در دمای محیط قرار دهید.
4-حتما به خاطر داشته باشید که مربا را در مدت زمان حداقل 6 ماه به مصرف برسانید چرا که طول عمر مصرف مربای آبدار مثل آلبالو به نسبت مرباهای غیر آبدار کمتر است.
5-برای نگهداری مربای میوه‌های آبدار مثل آلبالو از محلی خنک مانند یخچال استفاده نمایید.
6-یکی دیگر از روش های موثر در جلوگیری از کپک زدن مربای آلبالو قرار دادن آن در یک شیشه درب دار است به گونه ای که هوا نتواند به آن نفوذ کند. فقط به خاطر داشته باشید بگذارید مربا کاملا خنک شود و سپس آن را داخل شیشه بریزید.
7- شیشه ای که برای نگهداری از مربا از ان استفاده می کنید باید دارای یک درب گشاد باشد.
8-باید تمام قسمت ها مربا را شیره آن پوشش دهی کند و تمام میوه های داخل آن توسط شربت کامل قرار بگیرد.
9- هنگام پخت مربا مسله دیگری که باید به آن توجه کرد استفاده از یک هم زن چوبی است. علاوه بر استفاده از یک قاشق چوبی هنگام پخت باید در طول زمان مصرف نیز از قاشق تمیز و جداگانه استفاده کرد.
10- مورد دیگری که از کپک زدن مربای آلبالو جلوگیری می کند استفاده از دارچین است این ماده در مواد غذایی مختلفی به عنوان ادویه و یک ماده ضد کپک مورد استفاده قرار می گیرد.
11- هنگامی که مربا را داخل شیشه ریختید یک کاغذ روغنی را روی مواد داخل شیشه قرار دهید تا از نفوذ هوا به داخل شیشه جلوگیری کند و مانع کپک آن شود.
12-آخرین نکته ای که متوان به شما کمک کند تا از کپک زدن مربا جلوگیری کنید استفاده از یک ظرف مسی یا جنس روی برای پخت است.خرید دیگر محصولات صبحانه

دارچین برای کپک نزدن مربا

 

آیا می شود از مربای کپک زده آلبالو استفاده کرد

اگر با تمام نکاتی که به شما عرضه کردیم بازهم مربای شما در اثر یک غفلت کپک زد و کپک زدگی سطح زیادی از مربای شما را درگیر کرده بود ان را دور بریزید تا سلامت شما به خطر نیفتد اما اگر فقط سطح ان را کپک گرفته بود می توانید با برداشتن ان سطح بقیه مربا را مجدد بجوشانید تا غلظت ان را بالا ببرید و هم از طریق حرارت آن را ضدعفونی کنید.

شرکت پخش مواد غذایی رومیانی عرضه کننده بهترین مواد خوراکی در سطح کشور.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *