تاثیر چای بر دیابت و سلامتی

تاثیرات چای بر دیابت و سلامتی بدن

انواع چای‌های مختلفی برای نوشیدن وجود دارد که برخی از آنها مزایای سلامتی بی نظیری دارند.برخی از این چای‌ها برای افراد دارای قند خون بسیار مفید هستند .به تقویت قند خون،کاهش التهاب و افزایش حساسیت به انسولین کمک می‌کنند.همه این‌ها برای مدیریت دیابت و تاثیر چای بر دیابت و سلامتی افراد جامعه ضروری است.

در این مقاله که توسط پخش مواد غذایی رومیانی تهیه شده است.بهترین چای‌های نوشیدنی برای کنترل دیابت را معرفی می‌کنیم و نحوه لذت بردن از چای به ایمن‌ترین روش توضیح می‌دهیم.

چگونه چای در کنترل دیابت تاثیر می‌گذارد ؟

چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است که بیش از دو سوم جمعیت جهان آن را مصرف می‌کنند.با تاثیر چای بر دیابت و سلامتی آشنا شویم.

انواع مختلف چای از جمله‌ چای‌های واقعی که از برگ گیاه کاملیا سیننسیس(Camellia sinensis .نام علمی گیاهی که چای را از آن تهیه می‌کنند.) مانند چای سیاه،سبز و اولونگ و چای‌های گیاهی دیگر مانند نعناع و چای بابونه و … وجود دارد.

چای‌های واقعی و چای‌های گیاهی به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی قدرتمند با انواع فواید گیاهی همراه هستند .تحقیقات نشان داده‌اند که برخی چای‌ها دارای خواصی هستند که برای مبتلایان به دیابت مفید است.تاثیر چای بر دیابت و سلامتی را بهتر بشناسید.

برای مبتلایان به دیابت،تنظیم قند خون بسیار مهم است .انتخاب غذاها و نوشیدنی‌هایی که قند خون سالم را بهینه می‌کند حیاتی می‌باشد.انتخاب نوشیدنی‌های بدون کالری یا بسیار کم کالری مناسب است.چای در مقابل نوشیدنی‌های قندی مانند نوشابه و قهوه‌های شیرین یک راه بسیار عالی برای کنترل دیابت است.

علاوه بر این،برخی چای‌ها حاوی ترکیبات گیاهی هستند که با آسیب سلولی مبارزه می‌کنند .باعث کاهش التهاب و سطح قند خون می‌شوند و این امر برای بیماران دیابتی یک گزینه عالی محسوب می شود.

همچنین نوشیدن چای می‌تواند به مرطوب نگه داشتن بدن کمک کند. هیدراته ماندن برای هر فرایند بدن از جمله تنظیم قند خون ضروری است. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهد که کمبود آب بدن با میزان بالای قند خون در مبتلایان به دیابت همراه است .اهمیت مصرف منظم مایعات را برجسته می‌کند .

گیاه کاملیا سیننسیس یا همان برگ گیاه چای

بهترین چای برای افراد مبتلا به دیابت

تحقیقات نشان داده است که برخی چای‌ها خاصیت ضد التهابی ، کاهش دهنده قند خون و حساسیت به انسولین دارند .آنها را برای انتخاب دیابتی‌ ها گزینه‌های عالی هستند.چای‌های زیر برخی از بهترین گزینه‌ها برای مبتلایان به دیابت است: عطاری آنلاین

چای سبز

چای سبز مزایای متعددی برای سلامتی بدن ارائه می‌دهد.به ویژه برای افرادی که دارای دیابت چای سبز می‌تواند اعجاب انگیز باشد.نوشیدن چای سبز ممکن است به کاهش آسیب سلولی،کاهش التهاب و بهینه‌سازی کنترل قند خون کمک کند.

تحقیقات نشان داده است .برخی ترکیبات موجود در چای سبز از جمله اپی گالو کاتچین گالات( EGCG)

باعث جذب گلوکز به سلول‌های عضلانی اسکلتی می‌شوند، بنابرین سطح قند خون را کاهش می‌دهند.

با بررسی 17 تحقیق که شامل 1133 فرد مبتلا به دیابت و افراد سالم بود مشخص شد .مصرف چای سبز میزان قند خون ناشتا و هموگلوبین A1c (HbA1c) که نشانگر کنترل طولانی مدت قند خون است. به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد.علاوه بر،مطالعات نشان می‌دهند .نوشیدن چای سبز در وهله اول ممکن است احتمال ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

توجه داشته باشید که این مطالعات به صورت جامع می باشد.به طور کلی توصیه می کنند نوشیدن 4-3 فنجان چای سبز در روز برای به دست آوردن مزایای ذکر شده توصیه می شود.

چای سیاه

چای سیاه حاوی ترکیبات گیاهی بسیار مفید برای بدن از جمله تی‌فلاوین و تاروبیون است که دارای خواص ضد التهابی،آنتی اکسیدانی و کاهش دهنده‌ی قند هستند.

یک مطالعه نشان می‌دهد که مصرف چای سیاه با سرکوب برخی آنزیم‌ها در جذب کربن دخالت دارد و ممکن است به کنترل میزان قند خون کمک کند.

چای سیاه همچنین می‌تواند با محافظت از سلول‌های ترشح انسولین لوزالمعده به ترشح انسولین سالم کمک کند.

مانند مورد چای سبز ، مطالعات انجام شده بر روی چای سیاه معمولاً نوشیدن 3 تا 4 لیوان در روز را برای کسب مزایای قابل توجه توصیه می‌کند.

چای هیبیسکوس

همچنین به عنوان چای ترش نیز شناخته می‌شود،یک چای ترش و به رنگ روشن است که از گلبرگ‌های گیاه (Hibiscus sabdariffa) تهیه شده است.گلبرگ‌های هیبوسکوس حاوی انواع آنتی اکسیدان‌های مفید پلیفنون از جمله اسید‌های آلی و آنتوسیانین‌ها هستند که به چای هیبیسکوس رنگ یاقوت روشن آن را می‌دهد.

نشان داده‌شده است که مصرف چای هیبیسکوس اثرات مفیدی بر سلامت دارد،از پایین آمدن فشار خون گرفته تا کاهش التهاب.

یک مطالعه در 60 فرد مبتلا به دیابت نشان داد که افرادی که 8 بار (240 میلی لیتر) چای هیبیسکوس دو بار در روز به مدت 1 ماه نوشیدند ، در مقایسه با چای سیاه کاهش قابل توجهی در فشار خون سیستولیک (بالاترین تعداد قرائت فشار خون) داشتند.

چای هیبیسکوس
چای هیبیسکوس که به عنوان چای ترش نیز شناخته می‌شود

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

خطراتی که باید به آنها توجه کنید

در حالی که آنواع چای ممکن است سلامت را در مبتلایان به دیابت بهبود بخشد،اما مصرف چای به روشی که باعث این عمل شود حائز اهمیت است. بسیاری از افراد دوست دارند که چای خود را با شکر یا عسل شیرین کنند تا طعم آن بیشتر شود. اگرچه نوشیدن نوشیدنی ملایم و گاهی اوقات شیرین، بعید است تأثیر قابل توجهی بر قند خون داشته باشد؛اما انتخاب چای بدون شیرینی بهترین انتخاب برای مبتلایان به دیابت است. این امر به این دلیل است که قند اضافه شده ، به ویژه در قالب نوشیدنی های شیرین ، باعث افزایش قند خون می شود که می تواند به مرور زمان به کنترل قند خون منجر شود.

رژیم غذایی حاوی قند اضافه شده همچنین ممکن است منجر به سایر عوارض جانبی سلامتی مانند افزایش وزن و افزایش فشار خون شود . نوشیدن چای بدون شیرین برای سلامتی هرکس به ویژه افرادی که می‌خواهد قند خون خود را کنترل کنند بهترین گزینه است. اگر می خواهید بدون اضافه کردن شکر مقداری عطر و طعم به چای خود اضافه کنید ، یک لیمو یا دارچین را امتحان کنید. علاوه بر این،هنگام خرید محصولات چای پیش از بطری، مراقب قندهای اضافه شده بر روی برچسب‌های ماده و مواد مغذی باشید. در قسمت بعدی از این مقاله به بررسی و معرفی  چای‌های گیاهی که به کنترل دیابت کمک می‌کنند خواهیم پرداخت.

 

می‌توانید انواع چای‌های متنوع را در اندازه‌های مختلف با ارزان‌ترین قیمت عمده از پخش مواد غذایی رومیانی تهیه کنید:

منبع :https://www.healthline.com

 

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *