آشنایی با خواص روغن انگور

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور محصولی است که از هسته انگور به دست می آید. این روغن کاملا طبیعی است و در خود هیچ گونه ماده شیمیایی ندارد به نسبت دیگر روغن ها این روغن در اثر حرارت دود نمی کند و نمی سوزد. به لحاظ طعم نیز روغن انگور تاثیری روی مزه غذا ندارد. علاوه بر این این روغن بطور طبيعي فاقد کلسترول است. ميزان کلسترول مضر HDL اين روغن در حالي که خاصيت افزايش کلسترول مفيد و تري گليسيريد ( نمک هاي آلي حاصل از ترکيب گليسيرين و LDL يا اسيدهاي چرب) را کاهش مي دهد راهي مناسب براي پايين آوردن چربي هاي اشباع شده نیز می باشد و در نتيجه سبب کاهش خطرات ناشي از بيماري هاي قلب و عروق خصوصاً تصلب شرائين است. این محصول در صنایع مختلف غذایی ، نساجی، رنگ رزی، کاغذ سازی، لاستیک سازی، داروسازی و آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. خرید روغن مایع

مراحل تولید روغن هسته انگور

مراحل کار تولید به این گونه است که پس از استخراج آب انگور هسته این میوه باقی می ماند  آب‌ انگور، قابل استخراج است. پس از گرفتن آب ‌انگور، هسته‌های انگور باقی می‌مانند و از این هسته‌های باقی‌مانده، روغن استخراج می‌شود. استخراج روغن به سه روش صورت می گیرد نخستین روش فشردن یا پرس کردن بدون استفاده از حلال، دومین روش استخراج با حلال و آخرین روش هم استخراج به وسیله پیش پرس و سپس توسط حلال می باشد. برای استخراج روغن دانه انگور هسته ها تحت حرارت مورد فشار نیز قرار می گیرند و بدون استفاده از حلال و مواد شیمیایی روغن آن استخراج می گردد. معمولا روغن این محصول را  در درجه حرارت‌های پایین تصفیه می کنند تا مدت زمان نگهداری آن طولانی‌تر شود و از صدمات ناشی از حرارت زیاد هم در امان گردد. به جرات می‌توان روغن هسته انگور را یکی از محصولات زیبایی طبیعی به شمار آو‌رد و آن را روغن سالمی دانست که در آشپزی نیز کاربرد دارد و می‌توان آن را جایگزین روغن آشپزی کرد. خرید روغن جامد

ترکیبات بی نظیر هسته انگور

این روغن دارای ترکیبات فوق العاده ای چون ویتامین E ، اسید لینولئیک، مواد معدنی چون پتاسيم ، منگنز، كلسيم ، منيزيم ، سديم ، اكسيد آهن و منيزى است.

خواص درمانی هسته انگور در طب سنتی

1-بهبود عملکرد قلب و عروق

ترکیباتی مانند پروآنتوسیانیدین در این روغن برای تقویت قلب و عروق و جلوگیری از حملات احتمالی به آن ها بسیار مفید می باشد. این ماده به بهبود عملکرد شریان های قلب کمک کرده و کلسترول خون را می کاهد.

2-پیشگیری از ابتلا به سرطان

روغن هسته انگور توانایی کاهش 41٪ احتمال ابتلا به سرطان پروستات را دارا می باشد. این روغن برای محافظت در برابر سایر سرطان ها مانند سرطان روده بزرگ و ریه نیز مفید است.

3-تقویت استخوان ها و مفاصل

استفاده از این نوع روغن برای تقویت استخوان ها بسیار مفید است. روغن انگور حاوی پلی فنول و خاصیت ضد التهابی است که می تواند از علائم آرتروز روماتوئید و درد یا تورم های مفصلی جلوگیری نماید.

4-تقویت رشد مو با روغن هسته انگور

روغن انگور از طریق تحریک ریشه مو، پوست سر و تحریک کلاژن طبیعی، تأثیر زیادی در رشد موهای سر دارد  وجود فلاونوئیدهایی به نام الیگومرهای پروسیانیدین در این روغن برای این عملکرد روغن تاثیر گذار است.

5-رفع تیرگی دور چشم

وجود مقادیر بالای ویتامین E و اسید لینولئیک در این روغن برای بر طرف کردن تیرگی دور چشم بسیار عالی است و چین و چروک را نیز از بین ببرند.

6- روغن هسته انگور و تسریع روند بهبود عفونت

این روغن دارای ویتامین هایی نظیر ویتامین E ،C  است که وجود این ویتامین ها در بدن از ابتلا به عفونت جلوگیری می کند.

7- جلوگیری از ریزش مو

آنتی اکسیدان و ویتامین هایی موجود در روغن هسته انگور ریشه مو را مرطوب نگه می دارد و ریزش مو از طریق کورتیزول را نیز متوقف می کند.

برای خرید انواع روغن های جامد و مایع به سایت فروشگاه پخش رومیانی مراجعه کنید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *