مصرف تن ماهی

مصرف تن ماهی

ممنوعیت غذایی مصرف تن ماهی 

تن ماهی یکی از غذاهای محبوب افراد هر جامعه ای می باشد. این غذا بسیار لذیذ بوده و فقط با ۲۰ دقیقه جوشاندن آماده مصرف است. تن ماهی خواص زیادی دارد،در خانواده هایی که از ماهی تازه استفاده نمی کنند ، مصرف تن ماهی میتواند جایگزیم مناسبی باشد، چرا که تا حدودی نیاز بدن نسبت به ماهی را جبران می کنند. اما نکته ای که در این رابطه حائز اهمیت است ، نحوه ی استفاده و تهیه ی کنسرو ماهی است چرا که خوردن تن ماهی با هر غذایی توصیه نمی شود. با وجود اینکه محدودیتی در مصرف هم زمان ماهی و دیگر مواد غذایی وجود ندارد اما برخی ها معتقدند طبع ماهی سرد یا خنک است و ممکن است مصرف آن با موادی مانند ماست و سبزی باعث واکنش های دستگاه گوارش و سردی و دل درد را بههمره آورد. در چنین مواقعی می توان بعد از مصرف ماهی از نبات یا خرما استفاده کرد. .  یا اینکه زمان پخت از ادویه فلفل سیاه یا قرمز، پودر گشنیز و آویشن استفاده کرد. البته تحقیقات زیادی روی سردی و گرمی غذاها انجام شده است اما پایه و اساس آن کاملا مشخص نیست و بیشتر به واکنش های ایمونولوژیک بدن ربط داده می شود.خرید تن ماهی .

یکی از نکات بسیار کلیدی که باید در نظر داشته باشید این است که مصرف بعضی از غذاها با هم در یک وعده غذایی خطرناک است. یکی از این غذاها مصرف تن ماهی است که اگر با ماست خورده شود بسیار برای بدن پرخطر می باشد. مصرف این دو ماده غذایی با یکدیگر ممکن است باعث ضعف شدید، سردی معده، ناراحتی های عصبی، لک زدن پوست صورت و احتمال سکته می شود. برخی افراد معتقدند که گوشت ماهی طبعی سرد دارد و چون ماست نیز سرد است مصرف همزمان این دو با هم باعث می شود طبع سرد و تر در بدن بالا رود و باعث به وجود آمدن عوارضی در بدن گردد. 

یکی دیگر از مواردی که مصرفش با تن ماهی برای بدن ضرر دارد دوغ است. این محصول از ماست به دست می اید بنابراین دوغ را نیز نباید با تن ماهی مصرف کرد. زیرا با خوردن دوغ همراه تن ماهی نیز دچار نفخ و دل درد خواهید شد. 

برخی افراد با مصرف تن ماهی به همراه دوغ یا ماست دچار نفخ معده می شوند و حتی شاید دچار اسهال شوند. شاید برای شما نیز این موضوع اتفاق افتاده باشد و دچار سختی زیادی شده باشید. افراد دیگری هستند که با خوردن تن ماهی و ماست یا دوغ دچار لک پوستی شده اند. در بعضی اوقات پس از خوردن این مواد غذایی بدن شما دچار خارش شده و لک های سفیدی روی پوست ایجاد می شود. گاهی اوقات افراد دچار یک آلرژی شدید شده و شاید باعث مرگ شود.

افراد دیگری هستند که بدن آن ها به سردی حساس بوده و دچار دل درد، خواب آلودگی، زیاد شدن ترشحات دهان در هنگام خواب و می شوند. بنابراین توصیه می کنیم به این موضوع باید نبایدهای مصرف تن ماهی با برخی غذاها را مورد توجه قرار دهند. یک نکته دیگر که باید ذکر شود این است که تن ماهی اگر در وعده شام با ماست یا دوغ خورده شود بسیار خطرناک تر می باشد. خوردن این دو ماده با یکدیگر ممکن است بیماری ام اس را نیز تشدید کند. در این صورت افرادی که بیماری ام اس دارند باید بیشتر از افراد عادی مراقب باشند. در این بیماران کلا نباید مواد غذایی که طبع سرد دارند را مصرف کنند. این دو ماده غذایی با یکدیکر به شدت سردی بدن را بالا می برند.

مصرف تن ماهی در هفته چقدر است

به لحاظ تغذیه ای بهتر است تا حد امکان از ماهی تازه برای مصرف استفاده شود اما اگر امکان دسترسی به تن ماهی نبود میتوان از سایر منابع غذایی مشابه مانند تن ماهی استفاده کرد.  

برای اینکه مصرف ماهی در خانواده افزایش پیدا کند می توان از کنسرو نیز استفاده کرد اما ترجیح این است که ماهی تازه خریداری و با آن غذاهای مختلفی تهیه شود، تنوع در نوع ماهی مصرفی و همچنین نوع غذاهایی که با آن تهیه می کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است. مصرف ماهی ۳ روز در هفته توصیه می شود اما بهتر است ماهی کنسروی بیشتر از یک بار در هفته مصرف نشود. ماهی از آن گروه غذاهایی است که مصرف حداقل ۲ وعده آن در هفته توصیه می‌شود اما برخی خانواده‌ها به دلیل دردسرهایی که پاک کردن ماهی دارد یا طعم و بویی که می‌دهد چندان تمایل به مصرف آن ندارند.

شرکت پخش مواد غذایی رومیانی همیشه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان با مواد اولیه تازه و ارائه بهترین کیفیت می‌باشد.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *