روغن صاف ( روغن صاف قنادی)

روغن صاف قنادی

روغن صاف قنادی چیست؟

روغن قنادی( روغن صاف قنادی)  یا شورتنینگ از مواد اولیه در پخت انواع شیرینی و کیک می باشد که در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد . این روغن در دمای محیط  به حالت جامد می باشد و در عین حال بسیار نرم است.

این روغن  کاملا از چربی تشکیل شده و هیچ گونه مایعاتی در آن وجود ندارد . و در حال حاضر از بهترین گزینه ها برای شیرینی در ایران به شمار می رود. از جمله مهمترین موارد استفاده از روغن صاف قنادی می توان به کاربرد آن در شیرینی دانمارکی و انواع شیرینی خشک و خمیر هزار لا اشاره کرد. جایگزین کردن روغن صاف قنادی به جای کره، خمیر را ورقه ای تر و شیرینی را تردتر می کند.

 

نکته مهم در انتخاب روغن جامد

 

اکثر روغن هایی که در بازار به فروش می رسند به حالت نیمه جامد می باشند. اگر برای مصارف شیرینی پزی به دنبال روغن هستید بهتر است از روغن هایی که جامدتر هستند استفاده کنید . البته تا پیش از استفاده از روغن امکان فهمیدن این موضوع وجود ندارد که میزان جامد بودن آن به چه اندازه است . بهتر است پیش از خرید روغن در شبکه های اجتماعی از نظرات سایر کاربرانی که از این نوع روغن استفاده کرده اند کمک بگیرید.

 

چگونه میتوان از میزان سفتی روغن جامد آگاه شد؟

ابتدا باید روغن را صاف کنید و سپس در یخچال قرار دهید و بعد از آن از میزان سفتی روغن آگاه شوید.[/vc_column_text][vc_column_text]

چرا باید از روغن قنادی استفاده کنیم :

از مزایای استفاده از روغن قنادی (روغن ۵۰) می توان به این ویژگی خیلی مهم اشاره کرد؛ که در هنگام ورز دادن خمیر به روغن نمی افتد و بافت منسجم تری دارد و در نتیجه راحتتر و بهتر می توان قالب زد.

انواع روغن قنادی ( روغن ۵۰) :

این روغن به دو شکل سفید و زرد در بازار موجود می باشد ، که البته رنگ آن تاثیری بر رنگ و طعم نهایی شیرینی نخواهد گذاشت . این تفاوت رنگ صرفا بخاطر وجود بتاکاروتن در آن می باشد که سبب ایجاد رنگ زرد در روغن صاف می شود.

 

ویژگی طعم  ( روغن ۵۰)

این روغن هیچ عطر و طعمی ندارد . باید به این نکته توجه داشت که هر زمان لازم بود که عطر و طعمی اضافه شود میتوان مقداری روغن حیوانی استفاده نمود .

نگهداری روغن  ( روغن ۵۰)

پس از خرید این روغن بهتر است در جای خشک و خنک و در ظرفی در بسته نگهداری شود. در صورتی که در یخچال نگهداری کنید می توانید آنرا تا مدت زیادی نگهدارید.

تاریخ مصرف روغن صاف قنادی یکسال می باشد ، که می توان در این مدت خارج از یخچال هم نگهداری کرد البته در جای خنک و خشک.

نحوه استفاده از روغن صاف

بهتر است اگر مدت طولانی روغن را در یخچال نگهداشته اید،  بعد از خارج کردن از یخچال آنرا چرخ نمایید تا کیفیت مطلوبتری داشته باشد.

معایب روغن های نیمه جامد

از مشکلات روغن های نیمه جامد وجود حباب های هوا در آن است . در صورتی که با این روغن ها اقدام به شیرینی پزی کنید ممکن است مشکلاتی به همراه داشته باشد از جمله :

  • حالت یکدست به شیرینی نمی دهد
  • کیفیت را پایین می آورد
  • دقت اندازه گیری را پایین می آورد

روش تهیه روغن قنادی

برای تهیه روغن صاف از روغن جامد ؛ باید ابتدا روغن را روی حرارت غیر مستقیم ذوب کرد. سپس در یخچال گذاشته رو روغن را جامد می کنیم . به این روند در شیرینی پزی صاف کردن روغن گفته می شود.

کاربرد روغن شورتنینگ یا روغن صاف در صنایع غذایی

کاربرد روغن صاف در نان و کیک و شیرینی

  • نازک و نرم کردن بافت نان
  • پوکی محصول به دلیل وارد نمودن هوا به داخل ساختار خمیر
  • افزایش استحکام و یکپارچگی بافت شیرینی
  • افزایش قابلیت انتقال حرارت و مدت زمان نگهداری محصول
  • قابلیت مخلوط شدن در همزن های با دور بالا

کاربرد روغن قنادی در بستنی، خامه قنادی

  • روغن صاف قنادی  نقطه ذوب بالاتری نسبت به کره و روغن های حیوانی دارند و همین امر سبب می شود نقطه ذوب بستنی و خامه قنادی بالاتر رود و این محصول در فضل تابستان دیرتر ذوب شود.
  • افزایش هوادهی قابل توجه خامه قنادی
  • بهبود بافت خامه قنادی به دلیل وجود منوو دی گلیسیرید و سایر امولسیفایرها در ترکیب شورتنینگ
  • بهبود نقطه ذوب خامه قنادی با انتخاب شورتنینگ با SFC مناسب

خرید اینترنتی روغن  قنادی

امروزه خرید اغلب اقلام به شکل اینترنتی و آسان امکان پذیر شده . یکی از اجناسی که در فروشگاه ما می توانید تنها با چند دقیقه زمان گذاشتن به آسانی تهیه کنید روغن صاف قنادی می باشد . بدیهی است که با خرید اینترنتی روغن صاف قنادی می توانید قیمت آنرا به حداقل برسانید و در عین حال روغنی با کیفیت بالا را تهیه کنید.

با بازدید از فروشگاه ما در قسمت این روغن می توانید قیمت روز آنرا مشاهده کنید به آسانی سفارش خود را ثبت کنید. و یا با تماس با شماره تلفن ۰۹۳۸۶۷۷۸۶۶۷تماس فرمایید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *