خرید روغن جامد 4 کیلویی

روغن جامد 4 کیلویی

روغن جامد 4 کیلویی یکی از محصولات مهم برای هر سبد غذایی است. دقت در انتخاب مناسب روغن‌های خوراکي و ميزان مصرف آن‌ها عامل مهمي در ارتقاء سطح سلامت جامعه و کنترل بیماری‌های مزمن است.

معرفی انواع روغن‌ها

روغَن از دسته مایعات است که با آب مخلوط نمی‌گردد و به دلیل آن که چگالی آن‌ها کمتر از آب هست، روی آب شناور می‌شود. اصولاً روغن به چربی اطلاق می‌گردد که در دمای اتاق معمولاً به حالت مایع است. با وجود این خاصیت ذاتی روغن که همان مایع بودن است این ماده در طبیعت به سه شکل مایع ، جامد و نیمه جامد عرضه می‌شود. روغن‌ها هم همچون چربی‌ها متشکل از تری گلیسیرید، مونوگلیسرید و مقداری هم دی گلیسیرید هستند. روغن‌ها برای مصارف خوراکی و پخت‌وپز مورد استفاده قرار می‌گیرند. منبع تولید روغن‌ها یا گیاهی و یا حیوانی است. خرید روغن جامد

روغن‌های گیاهی

روغن‌های نباتی (گیاهی) را از گیاهان یا دانههای گیاهان به دست می‌آید. برخی روغن‌های گیاهی از جمله روغن دانه شلغم روغنی یا روغن پنبه دانه، بدون انجام عملیات مخصوص بر روی آن‌ها، برای مصرف انسان مناسب نیستند. روغن‌های نباتی همچون دیگر انواع چربی، از استرهای گلیسیرین و همچنین از مخلوط انواع مختلف اسید چرب تشکیل یافته‌اند. این روغن‌ها در آب حل نمی‌شوند، اما در برخی حلال‌های آلی، محلول می‌باشند.

روغن حیوانی

روغن حیوانی از شیر گاو و گوسفند به دست می‌آید. روغن حیوانی شبیه کره حیوانی است که مقدار چربی آن از 0.2 تا 99.8 درصد است. نکته این است که روغن حیوانی گوسفند، کلسترول بالاتری نسبت به روغن حیوانی دارد. آنچه در تولید روغن‌های موجود در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد از منبع گیاهی برای تولید آن استفاده شده است.
علت اهمیت مصرف روغن جامد 4 کیلویی
دانه‌های روغنی بعد از غلات دومین منبع تأمین انرژی محسوب می‌شود. در میان مواد غذایی روغن و چربی‌ها به دلیل تأمین فشرده‌ترین منبع انرژی و ویتامین‌های محلول در چربی و ارزش غذایی بالایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
این روغن با برخورداری از ویتامین‌های آ ، د، ک و ای در کنار ارزش سیرکنندگی دارای اهمیت ویژه‌ای است . با این وجود مصرف چربی بیش از حد مورد نیاز برای سلامت فرد خطرناک است و می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های غیر واگیر کشنده مانند سکته‌های مغزی و قلبی، بیماری‌های قلبی عروقی و فشارخون بالا گردد. در نتیجه باید در کاهش مصرف روغن جیزه غذایی تدابیری قائل شد. مصرف هر چیز زیاد حدش مضراتی به همراه دارد.

مزایای استفاده از روغن جامد 4 کیلویی

مناسب برای مصرف روزانه
عدم ترکیب با اکسیژن هوا
ماندگاری بالا در محیط
دادن عطر و طعم دلپذیر به غذا
مقاوم در برابر نور و حرارت
نقطه دود بالای داشته و سلامتی را به خطر نمی‌اندازند
علاوه بر مصارف سرخ‌کردنی و پخت‌وپز در شیرینی‌پزی‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بعضی از صنایع، برای طبخ و تهیه برخی شیرینی‌ها، کیک‌ها، کلوچه و… از این روغن جامد استفاده می‌شود. علت استفاده از این روغن ایجاد بافتی سبک، ترد در شیرینی‌ها است. این روغن لابه‌لای خمیر به آهستگی آب‌ می‌شود و طعمی خوش و دل‌چسب را برای مصرف‌کننده به همراه می‌آورد. در کنار اهمیت مصرف این روغن در شیرینی‌پزی‌ها باید در نظر داشته باشید که رمز عطر فوق‌العاده و طعم مطلوب برنج‌های ایرانی استفاده از این نوع روغن است.
برای تهیه روغن جامد 4 کیلویی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به سایت فروشگاهی پخش رومیانی مراجعه فرمایید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *