روغن جامد برای شیرینی پزی استفاده کنید! [تجربه، سرمایه است]

روغن جامد برای شیرینی پزی

مصرف روغن جامد برای شیرینی پزی

استفاده از روغن جامد برای شیرینی پزی امروزه تبدیل به یک امر رایج در شیرینی‌پزی‌ها شده است. در این مقاله سعی می‌کنیم شما را با علت استفاده از روغن جامد در شیرینی پزی و نحوه درسته استفاده از آن برای گرفتن نتیجه بهتر آشنا کنیم. همان‌طور که میدانید چربی یکی از مهم‌ترین مواد اولیه شیرینی پزی را تشکیل می‌دهد در پخت هر گونه شیرینی از روغن استفاده می‌شود تا بتوان بافت بهتری داشت. در گذشته برای پخت انواع شیرینی‌ها از جمله نخودچی، برنجی، قطاب، نان چای… از روغن جامد حیوانی استفاده می‌شد اما کم کم روغن جامد نباتی جای خود را به این روغن داد تا از این نوع استفاده بتوان به نتیجه بهتری رسید. تخفیف 20 درصدی: خرید روغن عمده

نحوه تولید روغن جامد گیاهی

روغن جامد گیاهی به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع‌شده در دمای محیط سفت و جامد است این نوع روغن از دانه‌های گیاهان روغنی مثل آفتابگردان ، سویا ، ذرت ، پالم ،تخم پنبه ، کلزا و … تولید می‌شود. برای تهیه روغن جامد گیاهی چند مرحله انجام می‌شود ابتدا طی مراحلی روغن‌کشی صورت می‌گیرد بعد از اینکه این روغن تصفیه شد طی فرآیندی که به هیدروژنیزه کردن معروف است اسیدهای چرب اشباع شده در روغن افزایش می‌یابد که بر اساس میزان هیدروژنیزه کردن، روغن به حالت جامد تبدیل می‌شود.

انواع روغن جامد برای شیرینی پزی

روغن‌های جامد گیاهی مناسب و قابل استفاده در شیرینی پزی شامل روغن قنادی یا همان صاف(که فقط مصرف در قنادی دارد) و روغن جامد یا نیمه جامد(هم برای آشپزی و هم قنادی کاربرد دارد) می‌باشد. که هرکدام نسبت به هم مزیت‌ها و معایبی دارند.

روغن جامد برای شیرینی پزی
کدام روغن جامد برای شیرینی پزی مناسب است؟

استفاده از روغن صاف قنادی یا روغن جامد برای شیرینی پزی

گرچه این‌گونه متداول شده است که روغن قنادی برای شیرینی پزی مناسب‌تر است اما بافت روغن قنادی در دمای محیط در حین جامد بودن نرمی و طعم و رنگ خاصی ندارد و بیشتر برای شیرینی‌های خشک جوابگو است. اما روغن جامد وضعیت بهتری نسبت به این مسئله دارد و برای انواع شیرینی‌ها مورد استفاده است.

بهترین مارک روغن برای شیرینی پزی:

یکی از بیشترین و مهمترین سوالاتی که ذهن شیرینی پزی ها و کارگاه های شیرینی پزی را به خود مشغول کرده این است که بهترین مارک روغن برای شیرینی پزی کدام است؟در بالا هم به گزینه تجربه اشاره کردیم.بهتر است بگوییم بهترین سرمایه ما تجربه می باشد.

برای تولید روغن قنادی فرایند پیچیده‌تری دنبال می‌شود به این خاطر این روغن  دارای مقدار بیشتری از چربی غیراشباعِ (اسیدهای چرب ترانس) است نسبت به روغن‌های جامد، بنابراین توصیه می‌شود با صاف کردن روغن‌های موجود در بازار از جمله روغن‌های جامد 4 کیلویی و روغن‌های جامد 5 کیلویی استفاده کرد.

علت صاف کردن روغن جامد برای شیرینی پزی

با توجه به نکاتی که در بالا به آن اشاره شد مصرف روغن‌های جامد برای شیرینی پزی یک گزینه مناسب است که به‌راحتی هم در دسترس همگان قرار دارد اما این روغن‌ها به تنهای و بدون روند صاف کردن برای استفاده در شیرینی پزی مناسب نخواهند بود. در بافت این نوع روغن‌ها  یکسری حباب‌های هوا وجود دارد که باعث غیر یکدست شدن روغن می‌شود و کیفیت شیرینی رو پایین می‌آورد برای از بین بردن حباب‌های هوا و یکدست کردن بافت روغن، در طی روندی روغن رو حرارت غیرمستقیم می‌گذاریم و آن را تبدیل به مایع می‌کنیم سپس مجدد مایع را داخل یخچال گذاشته و دوباره آن را تبدیل به شکل اولیه خود یعنی جامد می‌کنیم به این کار صاف کردن روغن می‌گویند.  بعد از این فرایند روغن کاملاً برای شیرینی پزی مناسب می‌شود.

پیشنهاد ویژه: روغن نیمه جامد 5 کیلویی لادن

مزایای استفاده از روغن جامد برای شیرینی پزی

  • معمولاً در تهیه شیرینی از کره استفاده می‌شود اما ممکن است بنا به دلایلی همه توان استفاده از کره را نداشته باشند و یا در تهیه شیرینی در حجم بالا خصوصاً شیرینی‌پزی‌ها این امر مقرون به‌صرفه نیست بهترین گزینه در این موارد جایگزین کردن روغن جامد است.
  • این روغن به لحاظ طعم بسیار خوشمزه است و عطری خوبی به مواد شیرینی شما می‌دهد.
  • بافتی که این روغن به کیک و شیرینی شما می‌دهد بسیار لطیف و نرم است.
  • روغن جامد مدت بیشتری قابلیت نگهداری دارد و حرارت را بهتر تحمل می‌کند.
  • این نوع روغن در برابر نور از خود حساسیت نشان نمی‌دهد و در برابر نور دچار تغییرات شیمیایی نمی‌شود.

شرکت پخش رومیانی، تامین کننده انواع روغن جامد برای شیرینی پزی و مواد غذایی با بهترین قیمت و کیفیت.

                                                                             09907600039

                                                                             02155633806

admin
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • سمانه 29 آوریل 2022 / 12:46 ب.ظ

    سلام روغن پنج کیلویی لادن آبی یا طلایی؟

    • admin1 30 ژوئن 2022 / 11:08 ق.ظ

      سلام لادن طلایی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *