پیشگیری از حساسیت به رب گوجه‌فرنگی در کودکان

حساسیت به رب گوجه‌فرنگی در کودکان

آشنایی با حساسیت به رب گوجه‌فرنگی در کودکان

حساسیت به رب گوجه‌فرنگی در کودکان یکی از مسائل بسیار جدی است  که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم. رب گوجه یکی از چاشنی‌های اصلی در انواع غذاهای ایرانی محسوب می‌شود از جمله سوپ‌ها، پاستل، ماکارونی و خورشت‌ها تا حدی که می‌توان گفت این محصول تقریباً در هر خانه‌ای نقش پر رنگی در پخت غذا بازی می‌کند. با تمام این مزایای که اشاره کردیم باید خاطر نشان سازیم که این محصول بنا به ترکیباتی که دارد حساسیت‌زا است. که البته این مسئله به راحتی قابل جبران است بدن انسان به‌گونه‌ای است که ممکن است به هر ماده‌ای واکنش و حساسیت نشان دهد. اگر بخواهیم به آلرژی غذایی اشاره کنیم واکنش‌های ایمنی به پروتئین‌های موجود در شیر، سویا، آجیل، ماهی، صدف، تخم‌مرغ و گندم بیشترین نوع آلرژی محسوب می‌شوند. اما بااین‌وجود حساسیت به گوجه و حتی رب گوجه نیز  از مهم‌ترین حساسیت‌ها محسوب می‌شود. خرید رب گوجه فرنگی

در کنار حساسیت این محصول خوش‌مزه دارای خواص بسیاری نیز هست گوجه‌فرنگی حاوی ماده‌ای به نام هیستامین می‌باشد که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود تقویت سیستم ایمنی یعنی حذف میکروب‌ها از بدن که مساوی است با سلامتی . در این مقاله با ما همراه باشید تا ضمن اشاره به مواد حساسیت‌های موجود در این ماده به شما علائم حساسیت به رب گوجه‌فرنگی در کودکان را نیز گوش زد نماییم و روش پایین آوردن حساسیت را د راین ماده به شما بیاموزیم .

مواد حساسیت‌زای موجود در گوجه‌فرنگی

بر اساس یکسری تحقیقات به‌عمل‌آمده برای اثبات آلرژی‌زا بودن رب گوجه‌فرنگی مشخص شد که این محصول دارای یکسری آلرژی‌های چون: Sola l 1، Sola l 2، Sola l 3، Sola l 4، Sola l 5، Sola l 6 و Sola l 7 می باشد که به شدت منجر به واکنش‌های حساسیت‌زا در بدن می‌شود. باید در نظر داشته باشید که عواملی چون نوع گوجه‌فرنگی، آب‌وهوای مکان کشت و یا میزان سموم آفات مورداستفاده برای گیاه کاشته شده این محصول تأثیر به سزای در مقدار مواد حساسیت‌زا در آن دارد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توان این حساسیت را حتی بعد از تبدیل‌شدن گوجه‌فرنگی به رب از آن کاست. خرید روغن جامد

علائم حساسیت به رب گوجه‌فرنگی در کودکان

کودکان در برابر موارد آلرژی‌زا بیشتر مورد آسیب قرار می‌گیرند بنابراین باید علائم حساست را در آن‌ها نسبت به ماده غذایی که مصرف کرده‌اند شناخت و برای درمان و پیشگیری مجدد از بروز آن به دنبال راه‌حل باشید. از جمله علائم حساسیت کودکان به رب گوجه‌فرنگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1-علائم شامل خارش، قرمزی و تورم در ناحیه تماس با گوجه‌فرنگی

2-ایجاد سوزش ، خارش و تورم در ناحیه گلو، اطراف لب‌ها و داخل حفره دهان

3-ایجاد  راش یا همان جوش نای پوستی و یا کهیر روی نواحی مختلف پوست

4- بروز علائم گوارشی نظیر درد و نفخ شکم و یا حالت تهوع و استفراغ

چگونه از حساست زایی رب گوجه‌فرنگی بکاهیم

برای کاهش حساسیت به رب گوجه‌فرنگی در کودکان شاید آسان‌ترین راه حذف این محصول خوش‌طعم از رژیم غذایی خانواده و یا کمتر استفاده کردن آن در پخت یکسری غذاها باشد اما ما به شما توصیه می‌کنیم به‌جای اینکه این ماده را از رژیم غذایی خود حذف  کنید از طریق حرارت و پخت بیشتر آن می‌توانید قدرت مواد حساسیت‌زای داخل آن را کاهش دهید. با پخت و حرارت دادن بیشتر رب گوجه‌فرنگی یا خود گوجه‌فرنگی ماهیت پروتئین‌های موجود در آن تغییر کرده، و باعث کاهش علائم واکنش‌های آلرژی‌زا، و یا جلوگیری از آن‌ها خواهد شد.  یکی دیگر از روش‌های کنترل کردن حساسیت به گوجه‌فرنگی و فرآورده‌های حاصل از آن یعنی رب گوجه‌فرنگی، افزایش ایمنی بدن است، برای این کار باید غذاهایی که سرشار از آنتی‌اکسیدان، ویتامین B و کمپلکس هستند، مصرف کرد، و یا آن‌ها را به‌صورت مکمل استفاده نمود.

برای خرید رب گوجه فرنگی از برترین برندها با بهترین قیمت می‌توانید به سایت شرکت پخش رومیانی مراجعه کنید.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *