بررسی اثر ارده کنجد برای دیابتی‌ها

ارده کنجد برای دیابتی‌ها

فواید ارده کنجد برای دیابتی‌ها

همان‌طور که می‌دانید دیابت از جمله شایع‌ترین بیماری های درون ریز در دنیاست که از بروز اختلال در ترشح و عملکرد انسولین در بدن به وجود می‌آید. نقطه تمرکز این مقاله بر بررسی اثر ارده کنجد برای دیابتی‌ها است. کنجد و دیگر فراورده‌های آن در میان ایرانیان خصوصاً در وعده صبحانه مصرف زیادی دارد این محصول به‌عنوان غذایی بومی شهر یزد بر سطح قند و پروفایل لیپیدی سرم تأثیر زیادی می‌گذارد. دیابت نوعی بیماری متابولیکی است که در صورت ابتلا به آن، بدن نمی‌تواند قند مصرف‌شده را به منظور تولید انرژی بسوزاند که در نهایت باعث بالا رفتن قند خون می گردد. ارده کنجد به  عنوان یکی از محصولاتی که در طول روز به مصرف می رسانیم توسط میکانیزم بدن به گلوکوز تبدیل می‌شود که برای استفاده سلول های بدن توسط هورمون‌های انسولین وارد آن‌ها می‌شود و انرژی مورد نیاز بدن به این ترتیب تأمین می گردد. حال اگر شما به مسئله‌ای به نام دیابت مبتلا باشید این فرایند با اختلال رو به رو می‌شود و تولید انسولین به حداقل خود می‌رسد. خرید انواع محصولات صبحانه

دیابت‌ها انواع مختلفی دارند که دیابت نوع 1 و نوع 2 از شایع‌ترین انواع دیابت‌ها می‌باشند. در دیابت نوع 1 که نوعی بیماری خود ایمنی می‌باشد، بدن به سلول‌های موجود در لوزالمعده، جایی که انسولین در آن ساخته می‌شود، حمله می‌ نماید و در دیابت نوع دو، بدن در برابر انسولین مقاومت کرده و قند خون افزایش پیدا می‌کند.

از جمله نشانه‌های دیابت می‌توان به گرسنگی، تاری چشم،کاهش وزن، تکرر ادرار، احساس تشنگی، احساس خستگی اشاره کرد.

تأثیر رژیم غذایی بر کنترل دیابت

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم هر ماده غذایی که در طول روز به مصرف می رسانیم به گلوکوز تبدیل می‌شود و برای داشتن توان و انرژی به سلول های بدن انتقال پیدا می‌کند حال اگر به دیابت مبتلا باشید باید متوجه مواد غذایی که به بدن وارد می‌کنید باشید. چرا که توجه به مواد غذایی مصرفی در کنترل دیابت مؤثر است. برای اینکه شما بتوانید قند خون خود را ثابت نگه دارید یکسری توصیه‌ها برای مصرف وعده و میان وعده‌های سالم را در برنامه غذایی خود قرار دهید. این میان وعده ها شامل میوه، سبزیجات، غلات، پروتئین ‌و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون، روغن کنجد و روغن دانه‌های آجیلی در طول روز می‌باشد. علاوه بر موارد ذکر شده برای مصرف در وعده ها ی اصلی و میان وعده ها، عدم استفاده از شیرین‌کننده‌های مصنوعی، نکته دیگری است که افراد مبتلا به دیابت باید به آن توجه کنند با توجه به مباحثی که گفتیم می‌خواهیم به این نکته برسیم که آیا مصرف ارده کنجد برای دیابتی‌ها مضر است یا خیر؟

در پاسخ به این مسئله باید عرض کنیم که ارده کنجد از جمله میان وعده‌های است که برای مبتلایان به دیابت مناسب است. مصرف دانه‌های گیاهی مثل کنجد و فرآورده‌های آن نظیر ارده و روغن کنجد ، به دلیل وجود فیبر، خطر ابتلا به دیابت را پایین می‌آورد.  علاوه بر فیبر، مواد معدنی موجود در دانه‌های کنجد، در کاهش قند خون تأثیر زیادی دارد و این دانه مغذی می‌تواند به عنوان مکمل داروهای کاهنده قند خون در رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت در رژیم غذایی قرار گیرد.

آیا ارده قند دارد؟

در مورد این موضوع باید اشاره کنیم به مطلبی بسیار مهم در زمینه  تهیه ارده از جای مطمین و مناسب.به گونه ای که ارده از جمله محصولاتی است که ممکن است در هنگام تولید دچار تغییراتی توسط تولید کننده بشود.

امکان استفاده از فراورده‌های کنجد باعث کاهش چشمگیر قند و هموگلوبین خون به خصوص در افراد دیابتی نوع دو می گردد. استفاده از چربی به خصوص چربی‌های اشباع خطر مرگ و میر را افزایش می‌دهد که این امر در افرادی که دارای دیابت نوع دو است زیادتر است. بر خلاف اسیدهای چرب اشباع، اسیدهای چرب غیراشباع دارای خاصیت‌های زیادی برای بدن می‌باشند و همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ویتامینی قابل توجهی هستند که روغن کنجد سرشار از این اسیدهای چرب غیر اشباع است. از این رو روغن کنجد و ارده آن جایگزین مناسبی برای تامین چربی مورد نیاز بدن به خصوص در افراد دیابتی است. خرید ارده ممتاز

خواص فوق العاده ارده کنجد

ارده کنجد برای دیابتی‌ها یکی از خواص فوق‌العاده این محصول است اما در زیر به چند مورد دیگر از خواص این محصول اشاره می‌کنیم.

  • طبیعت ارده کنجد گرم و تر است و برای اصلاح طبع افراد سرد مزاج بسیار کاربردی می‌باشد.
  • خاصیت اصلی ارده کنجد، انرژی‌زا بودن آن می‌باشد. این محصول به این خاطر بیشتر در فصل زمستان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • از فواید فوق العاده دیگر ارده کنجد می‌توان به کاهش کلسترول بد خون اشاره کرد.
  • ارده منبع بسیار خوبی برای تأمین کلسیم بدن می‌باشد.
  • به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن انرژی لازم به آن‌ها، به تقویت حافظه‌شان کمک می‌کند.
  • استفاده از ارده برای رفع بیماری‌های رحم توصیه می گردد
  • ارده نرم کننده سفتیها و ورمهای سفت داخلی است و دملها را نیز نرم می نماید.
  • از دیگر فواید ارده کنجد استحکام و سلامت استخوانها و دندانها است.
  • ارده از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بسیار تاثیر گذار میباشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.
پخش عمده رومیانی:
09907600039
02155633806
admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *