آشنایی با خواص حبوبات ارگانیک

خواص حبوبات

انواع حبوبات و غلات

قبل از آنکه به بررسی خواص حبوبات برای بدن بپردازیم باید اشاره کنیم که همان میوه یا بذر گیاهان خاص هستند که در برخی غذا ها مورد استفاده قرار  می گیرند. این بذرها شامل انواع مختلفی از دانه هاست که به رایج ­ترین ان در زیر میتوان اشاره کرد:

  •  لوبیا قرمز
  •  بادام زمینی
  •  لوبیا سبز
  •  لوبیا سفید
  • نخود فرنگی
  •  سویا

خواص حبوبات ارگانیک

در این مقاله ما میخواهیم شما را با خواص حبوبات ارگانیک آشنا کنیم. در ابتدا باید گفت که، حبوبات مواد مغذی فوق العاده ی هستند که برای بدن انسان ضروری بوده و روزانه باید در وعده های غذایی قرار بگیرند. بدن انسان چون قادر نیست به تنهایی تمام مواد معدنی مورد نیازش را تامین کنددر نتیجه به مکمل و مواد مغذی اضافی احتیاج داشته که امر به راحتی از طریق حبوبات تامین می شود .مصرف و خواص حبوبات باعث شده اعضای بدن ویتامین های مورد نیاز خود را به راحتی جذب نمایند.

اهمیت حبوبات به قدری است که در هرم غذایی جزو گروه گوشت قرار می گیرند چرا که حبوبات از نظر پروتئین کاملا غنی می باشند.خرید حبوبات عمده

ترکیبات حبوبات چیست؟

آهن

آهن به عنوان یک ماده ضروری در بدن اکسیژن را به سلول های خونی می‌رساند و به افزایش سطح انرژی بدن کمک کرده و درنتیجه موجب افزایش استقامت بدن میگردد.

تیامین یا ویتامین ب 1

یکی دیگر از مواد مفید که در بالا بردن خواص حبوبات در بدن موثر است ویتامین ب 1 است که به فراوانی در این ماده غذایی یافت می شود.  ویتامین ب نقش فعالی در متابولیسم کربوهیدرات دارد و آن را به انرژی قابل مصرف می رساند.

منگنز

منگنز نیز مسئول تولید و نگهداری از هورمون های جنسی ، تنظیم قند خون ، عملکرد عصبی و مغزی، تنظیم کلسیم و جذب است و نقش مهمی را در سلامت غضروف و استخوان دارد.

منیزیم

منیزیم از مواد معدنی و ضروری موجود در حبوبات است کهت در سلامت قلبی عروقی ، بهبود فعالیت عضلانی و ریلکسیشن ، افزایش انرژی و سلامت استخوان ها بسیار نقش دارد.

آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان موجود در حبوبات برای مبارزه با رادیکال های آزاد همراه با پیری ، سرطان ، دیابت و بیماری های قلبی عروقی بسیار تاثر گذار است.

پروتئین

یکی از خواص فوق العاده حبوبات وفور آمینو اسید در این ماده غذایی است آمینو اسید یک ماده مغذی مهم در ساخت پروتئین مورد نیاز بدن است.

منبع کلسیم

حبوبات منبع کلسیم می باشند و برای کسانی  که از درد مفاصل رنج می‌برند یا مبتلا به پوکی استخوان هستند، بسیار توصیه می شود.

منبع پتاسیم

حبوبات هم‌چنین منبع خوبی از پتاسیم هستند که این ماده غذایی در سلامت قلبی و عروقی بسیار موثر است.

فیبر

فیبر موجود در حبوبات برای افرادی که مبتلا به دیابت ، هایپوگلایسمی یا مقاوم به انسولین هستند، بسیار مناسب است.

فولات یا فولیک اسید

یکی از مهم ترین مواد مغذی برای تقسیم طبیعی سلول ها در دوران بارداری ، شیردهی، فولیک اسید یا همان ویتامین b9 است که در حبوبات موجود است.

خواص حبوبات ارگانیک در درمان بیماریها

در ابتدا بدانیم که آیا خواص حبوبات ارگانیک برای درمان و بهبود بیماری‌ها موثیر است؟ حبوبات به دلیل خواص فوق العاده ای کا دارند در بهبود بسیار از بیمراها تاثیر گذارند که به صورت مختصر میتوان به آن اشاره کرد.

دیابت

مواد مغذی موجود در حبوبات بسیار برای کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 موثر هستند زیرا گلایسمیک کمی دارند و دیابت را کنترل کرده و خطر بیماری های عروقی و قلبی را گاهش می دهند.

کاهش وزن

فیبر موجود در حبوبات به فرد احساس سیری داده که این امر منجر می شود که افراد مصرف مواد غذایی خود را پایین بیاورند و این اتفاق یعنی دریافت کمتر کالری و کاهش وزن .مصرف روزانه حبوبات تاثیر فوق العاده ای در افرادی که با مشکل اضافه وزن رو به رو هستند دارد.عطاری آنلاین

سرطان

خواص حبوبات حتی در جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مثل سرطان موثر است که این ناشی از وجود خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این ماده غذایی است.

پخش رومیانی با تهیه مرغوب ترین و تازه ترین مواد غذایی، شما عزیزان را در خریدی مطمئن و به صرفه همراهی می‌کند.

admin
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *